20 Şubat 2009 Cuma

Ayvalı Muhallebili Tatlı


Malzemeler:

Tabanı için:
3 adet ayva
3 adet elma
1 su bardağından biraz az şeker
Ceviz ve tarçın
Ayva ve elmayı rendeleyin. Şekerle birlikte pişirin. Pişince içine biraz tarçın ve dövülmüş ceviz ekleyin.

Muhallebi için:
3 yumurta sarısı
4 yemek kaşığı un
1 su bardağı şeker
1 litre süt
Tüm malzemeyi muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin.(bildiğimiz pasta kremalarından daha yumuşak kıvamda oluyor.) Pişince 1 paket vanilya ve 1 yemek kaşığı margarin ekleyin, karıştırın.

Üstünün süslemesi için:
3 yumurta akı
1 çay bardağı şeker
3 yumurtanın akını 1 çay bardağı şekerle çırpın (krem şanti kıvamına gelene kadar)
Borcama taban karışımını yayın. Üzerine pudingi dökün (piştikten 1-2 dakika sonra). Muhallebi soğuyana kadar bekleyin. Soğuyunca yumurta akını üzerine sürüp fırında 180 derecede kızarana kadar tutun. Afiyet olsun.
Bu tatlı ile şimdi adını hatırlayamadığım bir yemek bloğunda karşılaştım.Meyveli ve sütlü bir tatlı olduğu için denemek istedim.Bu sıralarda değişik tatlar denemeyi seviyorum.Hatta çok sevdiğim lezzetleri yapmak bile sıkıcı geliyor artık.Bu durum bende arasıra cereyan ediyor.Ne zamana kadar sürer bilemiyorum.Sanıyorum çok uzun sürmez.Bir süre sonra bu değişik tat arayışındanda eminim sıkılırım.Ama yinede bu yeni tatlar ile tanışmaktan şimdilik mmemnunum.İşte bu tatlıda onlardan biri.Hemde çok hafif...
Bu tarifi porselen demlik çay saati etkinliği 36 ya ev sahipliği yapan arkadşım http://mutfaktelasi.blogspot.com/ a gönderiyorum.
kolay gelsin

4 yorum:

mutfaktelaşı dedi ki...

iyi geceler blogspottan dolayı oluşan sorunlardan dolayı etkinlik 12. günde yayımlanan tarifler silindi ve bir süre tarif yükleyemedim.şimdi sorun yok gibi.tarifinizi yayınladım, ellerinize sağlık sevgiler.

Zarpandit :) dedi ki...

merhabaaaaaaaaaaaaa :) sakarya yazınca bulundugunuz yer resmen zıpladım bloga ::D bende sakrayda öğrenciyim :)

tarifleriniz cok guzel kızlarınız cok tatlı :)) yakınımda biri olması cok guzelmiş ya :)

Adsız dedi ki...

harika bir tarif süper bi lezzet ellerine sağlık
http://gulyuzluben.blogcu.com

sevil dedi ki...

Merhabalar tatlım
Porselen demlikte yayınlanan tarifler arasında en ok ilgi gören tarifleri sitemde yayınlamaya karar verdim bu tarifler arasında seninde tarifin var blog adınıda yayınlayarak tarifini yayınlıyorum porselen demlikte yayınlanan tarifler katagorisinde bulabilirisin eger yok yayınlamasını istemiyorum dersen bana yorum yazman yeterlidir
Şimdiden teşekkür ederim
Sevgiler
Sevil
http://birdemliksohbet.com